logo

Dev Yatırım 200 Bin Kişiye İş Kapısı Olacak!

Dev Yatırım 200 Bin Kişiye İş Kapısı Olacak!

Son yıllarda, eğitimle müteallik çalışmalarda çok aydın eğitim (multicultural education) kavramının önemli bir durum tuttuğu görülmektedir. tarım toplumundan, endüstri toplumuna, arkası sıra bilgi toplumuna geçişin, yaşanan göç olaylarının ve ülkeler arasında, ekonomik, sosyal vb. amaçlarla oluşturulan birliklerin, bu kavramın http://www.ankarabayanescortlarsitesi.com/  önemini artırdığı söylenebilir. Toplumlar bu dönemde, yerellikten evrenselliğe tamam bir intikal yaşamaktadırlar. Bu geçiş dönemi, eğitimde evrensel ilkelerin oluşturulmasını ve farklı kültürlerin tanınarak, kültürler arası etkileşimin ivme kazanmasını zorunluluk haline getirmiştir. Bunlara ulama olarak, çağcıl toplumlarda, yetiştirilen bireylerin değişik kültürel gruplarla etkileşim içerisinde olmaları ve etkileşimlerinde yapıcı tutumlar geliştirmeleri beklenmektedir.

Bu nedenle, ümranlı ülkeler eğitimle alakalı sorunlarını belirleyip çözümler üretirken, çok kültürlü eğitim çalışmalarına da konum vermektedirler. Bunun sonucu olarak da günümüz millî devletleri vatandaşlık kavramını, üniversal değerler çerçevesinde yeni baştan tanımlamak ve anlamlandırmak yerinde kalmaktadırlar. ankara çankaya escort bayan (2004) kültürü, bir insanoğlu topluluğundan beklenilen davranışları atama eden rolleri oluşturan, düzenlenmiş davranışlar, düşünceler ve duyuşlar bütünü; Ertürk (1998), insanların birbirleriyle ve çevreleriyle etkileşimlerinin, örgütlenik ve birikik ürünleri; Oğuzkan (1974) usavurma, beğeni ve eleştirme yeteneklerinin tahsil ve yaşantılar yoluyla geliştirilmiş olan biçimi olarak tanımlamaktadırlar. erden ve bozulmamış (2002) ise bir grubun kuma tutumları, davranışları ve değerleri bir tekmil olarak kültürü oluşturur görüşünü müterakki sürmektedirler. Sözü edilen yazarlara gereğince her toplumun ortak bir kültürü vardır. ancak bire bir cemiyet içre âdem ankara çankaya escort bayanevladı toplulukları şerik geçmişleri, yaşadıkları bölge, iktisadi meşguliyet alanları ve sosyo-ekonomik statülerine göre değişik kültürler geliştirirler. Bu açıklamalardan anlaşılacağı amacıyla terbiye sistemi, bireylerin, içre yaşadıkları toplumun yanık ve vergili birer üyesi olabilmeleri ve toplumun sair üyeleriyle düzen içerisinde  yaşayabilmeleri için, içre yaşadıkları toplumun kültürünü tanımalarına ve o kültüre yenilikler katabilmelerine medar olmalıdır. zira Pewawardy’nin (2003) de belirttiği üzere günümüz eğitimcileri mazi neslin görüntü da ankara çankaya escort bayan Duverger edemeyeceği bir kültürel çeşitlilik barındıran toplumlarda yaşamaktadırlar. Kültür, toplumsal sınıf, din, yürek ve etnik menşe kabilinden farklılıklar zevat arası etkileşimde toplumun temel özellikleridir.

Bireylerin bu farklılıklar dair er yaşlarda eğitilmesinin, onların gelecekte global toplumun tesirli birer üyesi olarak yetişmelerinde müfit olacağı düşünülmektedir. Sözü edilen ayrılıklar, toplumların kutuplaşmasına, insanların birbirleriyle sincan escort etkileşimlerinin kesilmesine ve toplumdan uzaklaşmalarına niye olmaktadır (Gay, 1994). Öğrenme ve öğretmenin, sosyal kontekst içerisinde, kültürel etkileşimler sonucunda gerçekleştiği delik uğrunda bulundurulduğunda, eğitimciler tarafından değişik kültürlerin analiz edilip değerlendirilmesinin, bireyin gelişimine ciddi oranda ulama sağlayacağı söylenebilir. Benzer olarak Vygotsky de, tarım içre müktesep olan deneyimlerin, bireyin gelişimini önemli oranda etkilediğini; sincan escort dilin, sembollerin ve kavramların, kültürel deneyimlerin kazanımı ile birlikte bireyin zihinsel gelişimini desteklediğini vurgulamaktadır (Arievitch & Stetsenko, 2000). Vygotsky, meal tekvin sürecinin, bireysel olarak gerçekleşmediğini; bireyler arası karşılıklı iletişim, etkileşim ve öğrenmenin farkında olma öğelerinin bir sonucu olduğunu belirtmektedir (Jonassen, Howland, Moore, & Marra, 2003; Jonassen & Rohrer-Murphy, 1999). Boas, Sapir, Whorf gibi sincan escort marifet adamları da gönül ve kültürün, zihin ve davranışın birlikte, ferdî ve kategori deneyimleri içerisinde geliştiğini vurgulamaktadırlar (Kodish, 2003). Bu çerçevede bireyin, düşünmeyi öğrenme yollarını kendi kültüründe ve toplumunda bulduğunu, beden düzem kognitif işlevlerin gelişiminde yürek ve sosyal çevrenin, bireylerin gayrı insanlarla etkileşimlerinin ciddi gösteriş oynadığını belirtmek hatalı olmayacaktır.